Hemextra

Unik hemförsäkring kallas HemExtra

och är en försäkring för dig

som är medlem

och som har rätt enligt LSS

att bo i bostad med särskild service

eller annan särskild anpassad bostad.

 

Den här försäkringen ger dig pengar

så att du kan skaffa nytt

om något har blivit stulet från dig,

eller om något har blivit skadat hemma hos dig.

Den gäller om du har blivit överfallen

eller om du ska resa bort.

 

Var gäller försäkringen?

Hemförsäkringen gäller i hela Norden.

Den gäller också på resor de första 45 dagarna

av en resa.

 

Vem kan ha UNIK hemförsäkring?

Personer som är medlemmar

och som har rätt enligt LSS eller SoL

att bo i bostad med särskild service

eller annan särskild anpassad bostad.

 

Försäkringen gäller för dig

och för dem du bor med.

 

Vad kostar det?

Försäkringen kostar från 826 kronor för ett år.

Ring oss på telefonnummer 010-490 09 91

om du vill veta mer.

 

Vill du veta alla villkor?

Här står inte allt om försäkringen.

Ring på telefonnummer 010-490 09 91

om du vill veta mer

eller läs den här broschyren:

Unik hemförsäkring HemExtra