Hemextra
Unik hemförsäkring kallas HemExtra
och är en försäkring för dig
som är medlem
och som har rätt enligt LSS
att bo i bostad med särskild service
eller annan särskild anpassad bostad.
Den här försäkringen ger dig pengar
så att du kan skaffa nytt
om något har blivit stulet från dig,
eller om något har blivit skadat hemma hos dig.
Den gäller om du har blivit överfallen
eller om du ska resa bort.
Var gäller försäkringen?
Hemförsäkringen gäller i hela Norden.
Den gäller också på resor de första 45 dagarna
av en resa.
Vem kan ha UNIK hemförsäkring?
Personer som är medlemmar
och som har rätt enligt LSS eller SoL
att bo i bostad med särskild service
eller annan särskild anpassad bostad.
Försäkringen gäller för dig
och för dem du bor med.
Vad kostar det?
Försäkringen kostar från 826 kronor för ett år.
Ring oss på telefonnummer 010-490 09 91
om du vill veta mer.
Vill du veta alla villkor?
Här står inte allt om försäkringen.
Ring på telefonnummer 010-490 09 91
om du vill veta mer
eller läs den här broschyren: